reklama

Včera som bol na úrade.

Vlastne na viacerých úradoch. Z jedného mestského slovenského mi volali, že posúdili, že matka už nemusí ísť ku žiadnemu doktorovi, že im stačia formuláre a doklady, ktoré sa predložili, má nárok na penzionovanie v piatom stupni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ďalší úrad bola matrika na overenie uvedených rozhodnutí a posúdení, uvedomil som si, že ich budem potrebovať v „x“ úradoch.

Veď som požiadal o možnosť zaparkovať s matkou a pre matku pri jej bydlisku, kde dávajú papuču do 5tich minút, teda za jedného známeho primátora to tak bolo. Parkovacia spoločnosť predsa musí prosperovať a cudzinec tam nemá čo robiť, je to vyhlásené tretie pásmo, prísne strážené pre rezidentov. Jeden bol tak ostražitý, že to hlásil už vždy v prvej minúte. Bol tak obľúbený, že ho jedného dňa našli obeseného.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na úrade som si vytlačil číslo 2533. Čakal som 15 minút a stále svietili na tabuli len čísla do 2526. Unavený som si prisadol ku jednej pani čo zabrala dve stoličky, ale na moju žiadosť jednu uvoľnila. Mala číslo 2530 a už čakala pol hodinu. Po ďalšej štvrťhodine začali naskakovať čísla od 5000, čo sa zrejme nikoho z nás netýkalo. Nuž si hovorím, idem do kopírovacej služby a nechám overiť listiny u notára, skúsim, či tam nie je menšia rada pod číslo 5000 a aj tak potrebujem vybaviť riadnu plnú moc, lebo úkonov pri opatrovaní Vám začne pribúdať úmerne s požiadavkami úradov a komplikáciami s evidenciou majetku pri riešení dedičstva. Malá záhradná chatka na 400m2, keď som začal overovať kde je, pri tridstiatom výpise z listu vlastníctva som sa zastavil. Skoro nemožné pre laika zistiť, kde sa nachádza jeho majetok. Ani nečudo, že sa viacerí ku svojmu ani nehlásia, nevedia o ňom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Notárom poverená pani bola veľmi milá, povedala, že matka, ak má problém s chôdzou, príde dolu na parkovisko. Kým som bol pre ňu, notariát sa zaplnil ľu´dmi a opäť sa muselo čakať. Bol krásny prvý letný deň a ja šťastný, že môžem parkovať v tieni, aby som skoro 83 ročnú matku neuvaril v aute, ešte že má notár svoje vlastné parkovisko, lebo nemám stále parkovací preukaz.

Overené listiny nesiem na ďalší úrad, s názvom Úrad práce, sociálných vecí a rodiny, kedže v Posudku a Rozhodnutí stojí, že ďalšia návšteva lekára nie je nutná.

Parkovanie je tentoraz na priamom slnku, kde je od 32°C v tieni na slnku zrejme aj päťdesiat. Musím nechať bežať motor a klimatizáciu, idem vybavovať parkovací preukaz pre ŤZP. Na úrade platné a účinné rozhodnutie s posudkom odmietnu, vraj majú svoj Zákon a Zmluvy s lekármi. Tento úkon má kód 74 s počtom bodov 300. Jediná poľahčujúca okoľnosť, na žiadosť musíte vyplniť len meno lekára. Zháňal som ho dva mesiace, nakoľko si ho mama nepamätala a ani nevedela povedať, kde má zdravotnú kartu. Mala ju u lekára. Všeobecná zdravotná poisťovňa mi odmietla povedať, kde má matka svoju obvodnú lekárku, vraj to môže zdeliť len pacientovi. Nuž to zdelila, ale pacient mi to nevedel zopakovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže k opatrovaniu mi chýba ten nešťastný preukaz oprávňujúci k zaparkovaniu k bytu osoby s ťažkým zdravotným postihnutím a odkázaným na sociálnu službu, čo nie je dostatočné pre ďalšie úrady v Slovenskej republike, lebo oni na to majú svoj Zákon. Penzióny sú plné, máme poradie vo vybratom s číslom desať. Ak ju umiestnim, musím predať jej byt, lebo dôchodok na to nestačí a ja v súčasnosti nemám žiaden príjem, teda ak chcem mať príspevok, musím dokázať, že nemám príjem, nemocenskú ani neviem predať svoju strechu nad hlavou, lebo sa na ulici množia neprispôsobivé osoby a za desať rokov o ňu nemá nikto záujem za žiadne peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úrad však žije a bude žiť, idú práve odbrzdiť ďalšie Dlhy Slovenskej republiky.

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  273
  •  | 
  • Páči sa:  1 428x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu