RTVS a voľba nového riaditeľa

Autor: Miroslav Ferkl | 31.5.2017 o 12:28 | Karma článku: 2,47 | Prečítané:  553x

Aj keď sa do popredia dostávajú iné média a zdroje informácií a dezinformácií šírené cez internet, ktorý už má väčšina priamo u seba, je veľa odberateľov, ktorí sú zvyknutí na tradičné verejnoprávne rádio a televíziu Slovenska.  

Nie je mi preto jedno, kto bude riaditeľom v nasledujúcom období a nie je to jedno ani politikom, ktorí si potrebujú robiť "svoju"  politiku v čase, kedy by malo byť menej politiky a politikov, vo verejnoprávnom priestore. Ľudia sú doslova znechutení, dezorientovaní, nie preto, že nevedia koho voliť a volia z neznalosti alebo zabudnutia dejín aj extrém, ale preto, že aj na konci života cítia, že nevedia, prečo tu vôbec boli. Zo zmyslu života im veci, ktoré by mali byť jasné, presne stanovené, robia chaos. 

A to sa deje každý deň v nejakej spoločenskej oblasti. Aférky striedajú tunely a je ich toľko, že sa akosi znormalizovali. Reagujúc na proces voľby generálneho riaditeľa RTVS v diskusii ku článku, som uviedol reálnu príhodu z dvoch dní 29-30.5.2017, ktorej dosah cenzor diskusie vyhodnotil, ako tvrdenie bez dôkazu a zmazal celý príspevok. Keby to nebolo postavené na osobnom zistení a na druhý deň za účasti ďalších svedkov, ktorí mi to čo videli a počuli hlásili, nepísal by som tento otvorený list, ktorý je zároveň kritikou vyberania dvojitých poplatkov za šírenie verejnoprávnej RTVS a šírenie neúplných služieb, ktoré by mali byť čo najjednoduchšie prístupné aj ľuďom s obmedzenou schopnosťou v pozdnom veku.

 

 

Dobrý deň,

Určite ma to mrzí, že som nevyhovel kodexu a zmazali ste môj prvý príspevok z viac ako 5027 za 8 rokov, čo som u Vás zaevidovaný-hlavne ako platiaci čitateľ . Ale musím oponovať. S témou článku to malo priamy súvis. Tvrdenie bolo postavené na osobnej skúsenosti a mám troch svedkov, že sa situácia stala, tak ako som ju možno trochu chaoticky, ale popísal, ako som vedel.

Súkromné spoločnosti vyberajú poplatok-neoprávnený majetkový prospech za šírenie STV, čo je v rozpore určite s Vaším kodexom a normami na Slovensku, nakoľko všetci čo majú zástrčku elektriky, platia za R+TV zákonom stanovený poplatok. Nie je jedno, že nastane situácia, keď vdove, ktorá si už nevie naladiť iný kanál, ako jeden, ktorému rozumie a je jej verným skoro posledným spoločníkom na konci života, práve takáto spoločnosť plesne zaucho, že nemá zaplatené poplatky. Matka si práve na tieto veci dáva úzkostlivý pozor, aby mala všetko uhradené a  aby jej nič nevypli a mohla žiť bez problémov.

V Skylinku mali právo jej vypnúť ostatné kanály, ale nie STV, ktorá je zaplatená už v Inkase.

Preto nie je jedno, kto je riaditeľom verejnoprávnej televízie. Nie je mi vôbec jedno, že pri ladení izbovej antény, nenabiehajú s TV programami aj rozhlasové stanice RTVS, ktoré sú tiež uhradené!

Že došlo ku situácii, kedy bol "Doktor z hôr" šírený len v Nemčine, neviem si vysvetliť, keď po naladení išiel signál aj reč Slovenská v poriadku v jeden deň a druhý inak. Na druhý deň sa situácia vyriešila tým, že sa naladili opäť znova stanice. Je to vyriešené, ale pravda bola taká, ako sa opísala. Nič, čo by bolo v rozpore s kódexom, že šírim nepravdivé tvrdenia. Dôkazy sú totiž neznáme, prečo dochádza k takejto situácii vo verejnoprávnom priestore na Slovenskom území, či to bol úmysel alebo náhoda, nech sa kompetentní snažia vyriešiť dilemu a neobťažujú ľudí, ktorí majú svoje odžité. Ak nový GR bude nový alebo staronový, mal by dať týmto verejným veciam spravodlivosť, ak si ich doteraz na ministerstve spravodlivosti nevšimli.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Koho a prečo si Trnka tajne nahrával na prokuratúre?

Informáciu potvrdil aj Daniel Lipšic.

Stĺpček Petra Schutza

To, že SDKÚ bránila Bubeníkovú, je ďalší kamienok do obrazu skazenosti strany

Správanie Mikloša nie je vierohodné.


Už ste čítali?