reklama

Úkony za 6+6 kolok

Priatelia, konečne som sa po týždni čakania, dostal na dopravnom inšpektoráte k okienku. Použil som PIN v čase, kedy mi platil, stihol som. Opäť som však zlyhal pri klávesnici, nešlo mi nahodiť ten nešťastný PIN do poradia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Tlačím a tisnem prstom, trvalo kým naskočilo jedno zo šiestich čísiel, následne naskočili viaceré opakované čísla, kedže dotyková obrazovka doslova zlyháva. Máte pocit, že zlyhávate s ňou, lebo za Vami je dav ľudí, čo čakajú. Inak som mal nervy, či stihnem ten 15 minútový interval, kedy si mám ten poradový lístok vytlačiť, s použitím PINu pridelenému na Portáli ministerstva vnútra. Nechápal som, že okrsok je otvorený od siedmej, kedy tam chodia samotní policajti do služby, ale ku strojom na poradie alebo kolkovom automate Vás nepustia, hoc je na chodbe s mrežami, ako vo väznici, dvere do čakárne zostávajú zatvorené a vonku zbytočne mrznete. Stránkové hodiny začínajú až o pol ôsmej. Od vtedy by mali skutočne začať tvrdo pracovať. Ak by Vás pustili do čakárne, občania by boli pripravení s vytlačeným poradím a kolkami trochu skôr, lebo niektorí čakali už od pol siedmej. Ja som si privstal už o tretej, hoci to mám na okrsok len 6km. Nervozita je nervozita, to Vám nedá spať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konečne mi mašina vypľula lístok, hoci som bol v poradí až šiesty, s PINom mi to dalo poradie číslo 1, cítil som sa ako Víťaz. Mohol som pristúpiť ku druhej mašine, dokúpiť kolok za 6 eur, kedže budú pýtať poplatok 12eur za úplný úkon zápis toho ťažného zariadenia a výmenu dokladov, čo som písal pred týždňom. O 7,45hod zasvietilo moje číslo "jednotka" na jednom z troch okienok. Neuniformovaná tetuška mi blahosklonne a informovane vysvetlila, že mám zlý kolok. Že 6 je málo a dva elektronické po 6 euro na Polícii SR neplatia. Vysvetľujem, že snáď je to jeden účet, je to zaplatené do jednej štátnej pokladnice, 6+6 je vždy 12, tak nás to predsa učili v základnej škole. Nie pridala sa výrazne už aj kolegyňa, musím to vraj vrátiť cez poštu a kúpiť si znova, aby suma bola len na jednom lístočku! Okrem už pripravených dokumentov, vypýtali opäť ID kartu, zákonnú poistku a zavreli sa na vybavenie. Medzitým nechápajúc som rezignovane kúpil znova kolky a čakal. Po 15 minútach som dostal vyrozumenie za výmenu 12eurového kolku na jednom lístočku, že mám prísť o 48hodín, kedy mi vydajú tretiu evidenčnú značku a malý techničák, že mi ho doručia, ale nevedia kam, kedže som napísal len jednu adresu, pri tomto úkone už asi po tretí raz a predtým na veľkom technickom už 2 x potvrdenú bez zmeny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priatelia, na pošte som sa stretol s porozumením, ochotnej pani síce chvíľu trvalo, kým našla úkon vrátenia nepoužitého poplatku, kedže 2 x 6 eur nie je 12 eur, inak slovami za iný úkon bez zmeny, či už na 6 alebo 12 eurovom lístku elektronického kolku je to tam vypísané. Vypýtala ID kartu, opísala adresu, požiadala ma, aby som vlastnoručne úradne kolky znehodnotil použitím doslova opakujem šifry a vyplatila mi 12 eur.

Teším sa na tretiu návštevu Polície, kedy si slávnostne preberiem tretiu značku na prípojné vozidlo alebo nosič. Teším sa aj na kuriéra s poštou, kde opätovne dostanem už v poradí tretí malý elektronický techničák. Zatiaľ jazdím na Veľký. Idem asi aj na Veľké pivo, to fakt treba spláchnuť!

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  276
  •  | 
  • Páči sa:  1 520x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu