reklama

Ležal tam, ako mŕtvy.

Obzrel som sa na kontajner, vyhodil vrece s odpadom a vidím môjho psa, ktorý pred momentom bol pri mojich nohách, ako leží na ceste, labky natiahnuté na sever v smere jazdy, leží tam a kašle na okoloidúce autá, nastalo ticho. Počujem posledný nariekavý vzdych! Zobral som ho do náručia, obaja sme hneď od cestného prachu a blata, prebehnem cestu, oproti je zastávka autobusu s pár čakajúcimi ľuďmi, prosperujúci stánok s novinami a dôležitými cigaretami. Pýtam sa ich, videli ste to? Nie! nik nič nevidel, muselo to byť bleskové. Bleskom preletelo auto cez prechod a nechalo bezvládne telo psíka na ceste, nezastalo. Ktosi poznamenal, asi to bola tá biela Fábia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Chcel som vedieť, ako ho auto trafilo, či je to definitívne, či je nejaká nádej. Utekám pre auto, položím ho na prednú podlahu, je ľahký, malý, do päť kilogramov. Zastavím pri ambulancii. Pozerám, dvihol hlávku, teším sa trochu. Volám zverolekárovi, ešte nemá ordináciu, len mu líčim situáciu, či nemôže prísť skôr. Potvrdzuje, že je už na ceste. Pes sa medzitým zdvihol na štyri, moja radosť zo vzkriesenia stúpa, nemá nič zlomené, dávam mu obojok a vediem ho na trávičku. Otrasie sa, dvíha labku, už je doma! Možno to nebude tak zlé. To už vidí aj lekár, prezerá ho a nenašiel žiadne zranenia. Dáva mu obvyklú tyčinku a ideme domov. Verte mi, mám pocit, akoby sa mi to snívalo. Sú to momenty, sekunda a čas, život sa zastaví, pre niekoho definitívne. Pes je priateľ človeka už od nepamäti, sprevádza ho na love, nadháňa, donáša, ťahá, stráži. Jeho neprítomnosť na dvore priťahuje živly, jeho prítomnosť mimo domu poľovníkov a rôznych likvidátorov, poniektorí sú vytrvalí, ako on sám na dlhom pochode.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred mesiacom na tomto prechode zrazilo ženu, obrysy červeného spreja nás všetkých čo chodíme cez ten prechod, strašili ešte dlho, kým dážď a slnko nevybielili tieto ekologické farby. Veľa ľudí je nevšímavých. Pri tom neustále niečo počúvajú alebo hovoria, často do telefónu, nevšímajú si, že to hovoria nám všetkým, že to nemusíme vedieť, čo, kto, kde, myslím že často si potom nevšímajú, ani čo sa deje na chodníku, na ceste v spoločnosti. Moment a ste prebudení zo sna! Ešte žijeme! Ideme von Lemon, nemusím ho 2x naháňať, je prvý pri dverách, vezme ma za vodítko a ťahá, treba sa hýbať! Vrtí chvostom neovládateľne šťastný.

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu