Rušenie alebo rozoberanie

Autor: Miroslav Ferkl | 13.1.2011 o 11:19 | (upravené 8.2.2011 o 10:38) Karma článku: 3,59 | Prečítané:  579x

železnice? Dnes bol zverejnený zoznam tratí, ktoré ŽSR budú v blízkom čase rušiť. Robili to v Čechách, robilo sa to už aj na Slovensku, príkladom bola hrozba zrušenia Žilina-Rajec, ktorú však zachránili...to bola moja prvá, ktorú som ako malé dieťa zažil, starká mi vždy hovorila že to ide vlak do Bratislavy, ja som po nej opakoval Batislavy až neskoršie som zistil, že to nebol vlak do Bratislavy, ale do Rajca...a odfukoval parádne, pískal a keď som bol starší, chodieval som sa naň bližšie pozerať, volalo sa to tam na Framborku a keď som tú trať prešiel objavil som močiare plné vodných myší Ondatier a za tým kopec Hradisko....1963. Dnes to už nie je pravda, je tam Diaľnica, kopec firiem a na Hradisku Nové Mesto pre mŕtvych založené nedávno, je už mimochodom plné a vždy keď tam prídem, mám problém nájsť hrob mojich starých rodičov, hoci tu boli pri založení cintorína stanovené pravidlá, nik ich tu nedodržiava a stavajú si tu hrobky ako za čias faraónov.

Karel Čáslavský nedávno (točené okolo roku 1996 myslím) predstavil stavbu železnice v roku 1928, dokument som zachytil od Horná Lideč po Púchov, ukazoval dobové zábery a konfrontoval ich so súčasnosťou, na záberoch boli stavby mostov, spevňovanie svahov, odvodňovacie stavby, tunely, zárezy do svahov, staničky a stanice...čo bolo zaujímavé, obraz dával ohromný pocit čistoty, bez neporiadku na stavbe, všetko klapalo, majster na stavbe ukazoval čo majú robiť...všetko maximálne ručne...železnica dávala robotu, nič nebolo zarastené...poviem, obrazy ako z rozprávky....že by jej bol Koniec, nik nepotrebuje tento vynález koľajovej dopravy, ktorý je zrealizovaný??? Hovoria tomu efektivita, nech robia za nás stroje a najlepšie bez obsluhy, autobusy, autá, kamióny...ked idem za kamionom, vždy obdivujem ľudí čo to monštrum riadia, ale ked vidím stav ciest, nečudujem sa tým vyvaleným kamiónom na boku, ktoré vyzerajú ako veľké slony, čo nedobehly k vode...hm veru vývoj je teraz niekde inde a štát v tomto smere zlyháva a nepomôže ani SMER, ktorý má zase vysoké preferencie, poniektorých nás o tom presvedčil, lebo čas na to mal.

Iba, že by sa niekto spamätal a nechal tie trate pre automaty, keď už je nám zaťažko živiť vlakovú čatu o piatich luďoch pre päť cestujúcich. Koľaje sú na to stvorené a kdesi som už počul, že chodia vlaky bez posádky, myslím že v nejakom čistom meste, kde si nemôžete odpluť žuvačku na chodník bez trestu, nieto ešte pri takej ńobl akcii ako je Ples v opere pred celým Slovenskom. Ja rád vymením vlak za štvorhodinový prestoj v dopravnej zápche na Diaľnici alebo a to je lepší príklad v najčastejšej zápche Martin-Žilina a opačne. A čo ľudkovia, čo nemajú na auto alebo ho nechcú prípadne nemôžu riadiť, ale verili železnici a postavili si dom tam, kam vedú koľaje? Ideme ich fakt rozobrať?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Majú noviny, možno budúcu stranu i lukratívny areál. Volajú sa Eset

Nadácia Zastavme korupciu, za ktorou stojí zakladateľ Esetu, odhalila predražené nákupy nemocnice, ktorej bývalý areál teraz firma získala.

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Pravicová vláda nebude. Môže za to Kotleba s Ficom?

Sulík s Matovičom odkázali, že Fico je väčšie zlo než extrémizmus.


Už ste čítali?