reklama

Stratil sa mi hlas, čo budem robiť, keď sa tie voľby zas blížia?

Stane sa Vám, že začnete hovoriť a vlastný hlas nepočujete, najmä keď ho môžete porovnať s melodickým hlasom herca Janka Hraška, s ktorým práve pijete kávu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo je za problém, že by hlasivky? Vraj počul, keď Vás pes oblizne, môžete dokonca začať „havkať!“ Smejeme sa obaja!

Zafúka vietor, držíte klobúk, ale nedržíte poriadne svoj hlas a máte po volebnom práve. Tak som sa cítil, keď som si prevzal tento týždeň volebný preukaz. Požiadal som úradníčku o vysvetlenie, čo sa stane, ak mi vietor odveje môj preukaz, je to len taký kúsok papiera formátu A5, vyzerá ako cenný list s potlačou, pripomína mi tiež vysvedčenie. Pani za prepážkou je milá a vysvetľuje, že som sa práve vyčiarkol zo zoznamu voličov. Náhradný mi už nevydajú. Pýtam sa, prečo? Veď je platný len s občianskym preukazom, teda vlastne len ja a voličský preukaz. Všetko sa dá nahradiť, len môj hlas vo voľbách nie. Ten vlastný sa dá vyliečiť. Volebný hlas je však cenný, preto ten cenný list. Možno je aj hodnotný, hodný čiastky zo štátneho rozpočtu. Možno k voľbám strany pristupujú, ako k podniku. Ide o Zisk z volieb.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ktorá strana získa viac hlasov, teda hlasov cez stanovený limit, dostane príspevok. Ktorá dokonca zostaví vládu, trhne si z rozpočtu viac. Schránky na to čakajú. Už sa vešajú na akési garáže bez mena. Hlavne, že je adresa a účet. Iné nie je potrebné, aby ste boli veľmi rýchlo v Raji. Účastníci zoznamu kandidátov chcú anonymitu riešiť, ale len do volieb. 25 rokov bolo dosť času, aby sa idey Novembra naplnili. Sľúbili sme si lásku. Zostalo len pár ľudí, čo sú dnes posmešne označovaní, ako slniečkári. Dnes je náš svet opäť zmätený, nikto sa nevyzná, kto to myslí vážne, kto má aký program. Dnes som dostal možnosť sa v týchto voľbách zorientovať. Prišla mi volebná kalkulačka, kto to myslí vážnejšie, že to má v programe. Môžete si skonfrontovať svoje názory na témy Volieb 2016.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://volebnakalkulacka.sk/?ref=vf80rp66uo9r7gea6ctkp8ag15

Priznám sa, že vyplnením vlastného názoru, som konečne našiel stranu, ktorá zdieľa to, čo by som chcel, aby sa zmenilo v nasledujúcom období. Aby to prinieslo prosperitu a šťastný život Slovensku a jeho obyvateľom. Blbú náladu je nutné liečiť, ako môj hlas. Skúste aj Vy! Nepodliehajte ilúzii nihilistov, čo si nevedia vybrať a šíria tézu, že nie je koho voliť.

Čo to je vôbec za otázka? Je normálne sa rozhodovať a voliť, každý deň! Niekto však žije zo dňa na deň, nezaujíma ho vlastná, nie len cudzia identita. Nič mu nehovorí občan, národ, štát, zákon, morálka. Potrebuje len jesť, piť, spať a mať pokoj od všetkých. A takých žiaľ pribúda. Potom víťazí len úzka skupina, ktorá si buduje svoju disciplínu, poslušnosť cukrom a bičom. Nečudo, že prídu všetci k voľbám ako jeden, čo stále kamsi ukazuje smerom. Dívam sa, ale nič nevidím, len neustále zahmlievanie, urážky vraj urážajúcich, neochotu veci riešiť, lebo páchateľ je dopredu známy, už na prvej tlačovej konferencii bez súdu. Je populárny, keď rozdáva príštipky z koláča, čo dostal do daru od nedisciplinovaných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odkaz zúfalému voličovi, Nemysli na pravicu ani na ľavicu, nemysli na ideológiu, iná ako život podľa pravidiel nie je. Choď a vybav si voličský preukaz, môžeš voliť, kde sa práve nachádzaš v deň volieb. Nos ho a váž si ho. Keď ho stratíš, stratíš jeden dôležitý hlas. Už Ti nepomôže, že si občan s volebným právom. Náhradný nevydávajú a občiansky, ID karta, Ti nepomôže. Vyhodia Ťa z volebnej miestnosti, že nie si na voličskom zozname, že si chcel voliť s druhým hlasom, na ktorý nemáš právo! Nuž čo nepresvedčil som Ťa o váhe jedného hlasu? Môžeš ísť ešte do "údolia ozvien", tam sa niekoľkokrát Tvoj hlas zopakuje, ale len Tebe a lúke, ktorá tam na slniečku kvitne. Dnes som videl prvé snežienky, ohlasujú nádej na zmenu. Jar je tu!

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  273
  •  | 
  • Páči sa:  1 428x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu