reklama

Penále a dôchodok.

Sociálna poisťovňa mi v minulom roku poslala výstrahu, že ak si neprevediem druhý pilier do prvého, zle skončím. Nedajú mi ani minimálny dôchodok. List som zahodil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nedávno mi pán minister Richter, ktorý listy nariadil posielať, dal za pravdu vyhlásením, že nebude stačiť druhý, ale musíte mať ešte tretí, aby ste nezomreli na dôchodku od hladu.

V piatok mi bolo oznámené, že mám na pošte dva listy od tej istej inštitúcie, datovaný 13 a 14.1.2016 s lehotou na vyzdvihnutie 7 dní. Dostavil som sa na poštu, kde pri všetkých univerzálnych okienkach stálo po desať ľudí. Môj odhad bol hodina čakania, čo je pre mňa skutočne veľa, zatiaľ môžem napísať tento blog, čo pokladám za užitočnejšie, ako sa dívať na ľudí, čo nervózne klepkajú jednou nohou alebo prestupujú z jednej na druhú, čo mi pripomína ZOO, kde som takto ako dieťa strávil hodinu, pozorovaním majestátneho Tigra v klietke, teda za sklom a čudoval som sa mu, že ho to baví, chodiť hore dolu a vôbec si ma nevšímať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otvorím oba listy a zdúpniem, penále so spätnou platnosťou s omeškaním spolu 22980 dní, to je toľko, čo ani nežijem, to bude určite niekto iný....poisťovňa počítala len od roku 2006. Stretnem kamaráta a vravím mu, že čo som dostal, veď odvody si riadne platím a to aj v polovici mesiaca pre istotu, ako si ich mám platiť a dokonca, aby som nebol v omeškaní ani jednu korunu, vždy som si sumu išiel overiť na pobočku poisťovne, lebo môj výpočet bol vždy iný podľa zákona, ako vychádzal poisťovni. Smeje sa, že som to nemal ani vyberať. No neoplatí sa, lebo v závere si poisťovňa poštu poistila. Odo dňa uloženia na pošte, ak si to vyzdvihnete na siedmy možný deň, aj tak sa Vám ráta doručenie, po troch dňoch od uloženia. A to som sa čudoval, čo to je za zámienku, nechať ľuďom len sedem dní, ved si to skoro ani nestihnú vybrať a nebudú môcť reagovať a zasa Vám budú rátať penále z penálov, čo je obvyklá kategória úžerníkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No pozrime sa na prvý výpočet: pozerám roky a nevychádzam z úžasu. Keď som sa nedávno zaujímal o svoj účet, nikto mi nedal informáciu, že niečo dĺžim, vždy po roku na pobočke pri overení povinnej zákonnej sumy. Pozerám, vraj nedoplatok 9,32 Sk z roku 2006 dlžím 1027 dní?, hoci v položke dlžná suma a povinné príspevky je nula, vždy ide o nejakú „čudnú sumu zaplatenú vraj neskoro“ a tak to ide po rokoch až do dnešných dní. Nikdy som neplatil nič dodatočne, ale stretol som sa, že sa už 2x historicky na poisťovni pomýlili. Dokonca mi napísali, po roku vybavovania príspevku na PN 10 dní, že mi nič neuhradia, lebo som im v minulosti (pri ich dokázanej chybe až cez súd) dlžil. Takže očakávam, že nedostanem nielen minimálny, ale žiadny dôchodok, keď nie som vlastne ani poistený podľa toho nevyriešenia príspevku v PN pred 15timi rokmi, kde som si nemohol uplatniť ani alikvotnu časť odvodu, ale musel som zaplatiť celý, lebo to poisťovňa vyžadovala. V dôvodoch na penále je, že nič nedlžim, ale kdesi vyhrabali čiastky, akoby som im platil poistky na 2x, vždy s doplatkom nejakej dlžnej sumy, čo je absurdné, nakoľko platím zásadne jednou vypočítanou sumou, a že nič nedlžim je vlastne zdôvodnením penále??? Dokonca je tu §240 zákona, že penále menšie ako 3,32Eur poisťovňa nepredpíše. Takže veselo predpisuje 0,18 eur a podobné sumy za kontrolované obdobie, aby sme boli v obraze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripadám si ako ten Tiger, čo navyše krúti hlavou a má skrátenú lehotu na odvolanie, lebo si to tak dala poisťovňa do poučenia s odkladným účinkom. Pri takýchto príhodách so štátom, sa vždy vraciam do čias, kedy sme nezmyselne v dlhých zástupoch čakali na spasenie, že sa na nás dostane z prídelu nejaký banán, ktorý si nestačili uchytiť zamestnanci Zelovocu. Dnes sú to zamestnanci poisťovne, ktorý majú zaručený štátny dôchodok v maximálnej miere, lebo si ho strážia. Mne nestačí strážiť si svoje platby. Hausnumerá ma dobehnú tak, ako sľuby politikov.

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1 446x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu