reklama

Bol som včera na Polícii.

Majú na starosti aj agendu okolo evidencie áut. Hotový vojenský režim. Načo behajú uniformy okolo áut, fakt ma desí, ked to prináša neskutočnú a zbytočnú papierovú anabázu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Asi, keby im toto zobrali, nemali by na práci toho moc. Nechcem však urážať žiadneho poriadneho policajta, ktorý dotiahne vyšetrovanie prípadu do konca s určením páchateľa alebo dokáže aspoň do roka napísať uznesenie, keď nie pre súd tak aspoň pre poisťovňu.

Prišiel som si na dopravný inšpektorát zapísať do techničáku ťažné zariadenie. Bol som tam pred mesiacom a doniesol som hromadu papierov. Plnú moc od bývalého majiteľa, výpis z obchodného registra, výpis zo živnosti, starý veľký aj malý techničák, potvrdenie o TK a EK, potvrdenie o zaplatení poistky zo zákona a žiadosť s kolkami, na zaevidovanie môjho mena ako vlastníka. Vydali mi nový veľký aj malý techničák, pred tým som starý musel opísať do žiadosti, hoci ho majú v elektronickej podobe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ťažné ak nemáte napísané, pokuta. Nemáte tretiu značku, nie je vidieť druhá značka pokuta. Neprídete si ho zapísať do 15 dní, pokuta. Musel som procedúru zopakovať. Nevedel som výšku poplatku na tento úkon, tak som tam maturoval pri automate na kolky. Fakt mi to trvalo asi desať minút, kým mi jeden neporadil, aby som zadal kód úkonu, kde bolo jasne že úkon je za 6 eur. Musím sa však vrátiť, lebo ešte chcú 6 eur, lebo vraj to budú napokon tri úkony. A musím sa tam samozrejme vrátiť aj na tie tri úkony, lebo po hodine, mne a dalším čakajúcim nevydal druhý automat-dosť veľká skriňa, asi antivandal prevedenie pre nedočkavých, lístok do poradia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Policajti boli včera a dokonca celý týždeň už vypredaní. Automat Vám lístok vydá na prakticky jedno kliknutie a včera oznamoval, že sa to dá aj cez portál. Neviem čo je portál, ale domyslel som sa, že akési centrum ministerstva vnútra na internete. Dobre, že ma včera nevybavili, lebo aj tak by mi ťažné nezapísali, okrem potvrdenia o montáži, potrebujete ešte potvrdenie, že Vám to montovala spôsobilá osoba a potvrdenie o type. Sú to nezávislé, ale súvisiace tri papiere a ja som doniesol len jeden. Nuž zapol som počítač a hľadal som stránku ministerstva vnútra, ktosi povedal, že nemusím mať pri tom zapnutý elektronický preukaz ID kartu, tak som ju nezapol, lebo aj tak je na nič, nemám zaručený elektronický podpis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To čo mi na stránke kedysi poskytli, bola nová hra pre Windovs, nie podpisový software. Reklamoval som to, ale do dnes mi neodpovedali, asi pre to, že to stálo nejakú miliardu, teraz neviem či SK alebo EUR, je to vlastne jedno. Aj tak musím do radu s papiermi, hlavne veľký papierový a malý elektronický technický preukaz, kde je vraj aj veľký, ale doteraz ho nevedia prečítať. Takže po pol hodine som to chcel vzdať, ale našiel som akési bezplatné číslo, kde sedí nejaká pani a radí od 8-18hod., potom už nie, asi ide k rodine domov.

Povedala mi, či súhlasím, že naša komunikácia bude nahrávaná, no čo mám robiť, nahrávajte. Tak ma pekne navigovala k tomu kliknutiu, ako je nám dovolené klikať na policajnej stanici, pre vytlačenie lístka. Po kliknutí sa na mňa usmiala správa, že box je odstavený, ale že to si nemám všímať, to je len v Bratislave technická porucha, takže mám prejsť na dosť veľký formulár, chcel meno, priezvisko, dátum narodenia, číslo ID karty, čo chcem s policajtami robiť na policajnej stanici a hlavne kde, v ktorom kraji, na akom okrese, koľko mám áut a kedy chcem prísť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani mi zdôraznila, že to musím všetko vyplniť, na dotaz prečo, že preto, aby mali evidenciu. Hovorím, že s autami, je snáď horší a ťažší postup, ako so zbraňami. Ona na to? A máte zbraň? To ma dostala. Nemám a nechcem, lebo asi by ma poslala na psychologické vyšetrenie a to by mohlo znamenať, že budem potrebovať psychiatrické vyšetrenie a odtiaľ vraj už nemusím prísť do normálneho sveta. Ja len, že by sa mali poučiť z tohto telefonátu, kedže si to nahrávajú a snáď to aj niekto počúva a robí z toho zvodky pre ministra vnútra, ktorý verejnosti kedysi pred piatimi rokmi sľúbil, že s elektronickými techničákmi odpadne zbytočná byrokracia, bude tam vraj celá história auta aj s nehodami a opravami.

Vyplnil som formulár a dostal som PIN. Pani mi hovorí, nezabudnite si ho opísať, lebo sa stratí a nebudete v poradí, nedostanete lístok z automatu. Ano musíte prísť a to včas na policajnú stanicu, pretože PIN Vám platí len 15 minút v deň, kedy tam máte byť, aby ste si vložením PINu do automatu vytlačili svoj vytúžený a prácne evidovaný lístok do poradia, na tri predplatené úkony. Ešte sa pýtam a musím doniesť výpis zo živnosti, lebo originál si nechali pred mesiacom, mám len kópiu. Áno musíte doniesť originál, oni si nemali nechať originál, ale mali len nahliadnúť a nechať si kópiu.

Ďakujem, som poučený a teším sa na opätovné stretnutie o týždeň s Policajtom, ktorý mi zapíše do mojej lopaty aj ťažné zariadenie. Auto nie je lopata, ešte ma presviedča. Hovorím, že pre mňa je auto hnuteľná vec potrebná v práci a nemali by sa robiť s týmto výrobkom také orácie, ako so zbraňami alebo nehnuteľnosťami, pokiaľ to auto počas jazdy nenamierite na Policajta na ceste práve vás zastavujúc, túžiac Vám udeliť pokutu.

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  272
  •  | 
  • Páči sa:  1 371x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu