reklama

Meranie plynu a spoľahlivosť dodávateľov-tretí diel

Spoľahnite sa, že Vás dostanú! Už som bez Plynomera! Je to organizovaná skupina, členená stupňovito od prvého kontaktu až po generála, čiže ako hovoríme v dnešných časoch, klasická Pyramída. Alebo je to inak!? Myslíte si, že po takýchto skúsenostiach, ktoré som opísal v prvých dvoch dieloch, ešte im budete dôverovať alebo prejdete na Klasiku, pevné palivo doplnené o iné Zdroje prírody, dnes sa nám ponúka vietor, slnko, tepelné čerpadlá, geotermálna energia, rekuperácia. Ale pozrime sa, čo sa udialo v posledných dňoch so zemným plynom:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dostal som ešte v decembri 2012, práve 13teho jednostranné ukončenie Zmluvy o odbere Plynu. Dôvod, omeškanie zálohových platieb aj v dodatočnom termíne. Zaujímavosťou bolo, že tieto platby si v podstate neoprávnene naúčtovali a naplánovali ešte v roku 2012 umelým navýšením mojej spotreby, keď v roku 2012 za obdobie 2011 neodčítali riadne stav a poslali mi vyúčtovanie už aj s nadspotrebou v roku 2012. S dodávateľom som mal dohodu, že mi tieto zálohy znížia, nakoľko skutočne už šetrím a zbytočne neprekurujem ani nespotrebovávam teplú ani žiadnu inú pitnú vodu nadmerne, všetko dražie aj so zvýšenými daňami a inými poplatkami. V deň doručenia však som firme už nedlžil ani euro na zálohách napriek malej spotrebe, preto som ich žiadal, aby vec stiahli, kedže nie je ani obchodný ani zákonný dôvod na tieto šachy a vymýšľanie rôznych nových kaucií a nových zmlúv, kedže odber trvá. Inkaso si stiahli a veril som, že je všetko v poriadku. Nebolo, technika je zradná ako počasie, kotol mi prestal kúriť práve v najhoršom zimnom období po skrate na elektrike, a nedal sa opraviť, servisák vymenil všetko, čo mohol vymeniť, technici výrobcu radili na diaľku po telefóne, čo všetko sa musí vyskúšať a diagnostikovať. Vzdal som to a čakal som na oteplenie, ktoré neprichádzalo, táto Zima bola neskutočne dlhá. Až jedného teplejšieho dňa prišiel odmäk a Kotol sa sám spustil, pozrem na Plynomer a neverím, ten tiež zamrzol a zastavil sa. Hlásim to Firme, aby neboli problémy, Firma posiela vyúčtovaciu faktúru podobnú tej z roku 2012, nik si nedal námahu odpočítať riadne stav, pripísali spotrebu predpokladanú, posielam reklamáciu aj opätovnú žiadosť o výmenu Plynomera. Miesto výmeny a vybavenia reklamácie ukončujú odber odobratím Plynomera! Toto robia odberateľovi v domácnosti, ktorý si plní svoje povinnosti a upozorňuje podľa Zmluvných podmienok na anomálie merania dodávky plynu a spotreby. Legálna Metrológia vyhodnocuje tieto zariadenia v ideálných podmienkach (nik im nenariadil skúmať, prečo sa tieto anomálie opísané v prvých dieloch dejú, prečo sa tieto typy zastavujú alebo spomaľujú, pre Firmu je Plynomer spôsobilý. Len mi je čudné, že tieto spôsobilé plynomere sú už slovom TRI, ktoré spôsobujú vzájomné problémy a myslím si, že je neadekvátne, keď Dodávateľ jednostranne ukončí Zmluvu aj keď sú všetky pohľadávky vyrovnané. Ja ako odberateľ predsa mám právo na súdny spor a najmä, keď dodávateľ nie je ochotný urobiť riadnu skúšku merania tým istým Plynomerom, za tých istých narušených podmienok, ktoré sú predmetom sporu a dovedie Odberateľa do skratovej situácie a odmietne mu namontovať ďalší Plynomer. Nie je aj toto anomália, ked slovom tri Plynomere za sebou riadne certifikované, zlyhajú v kratšej dobe, ako je predpísaná Zákonná 10-15 rokov??? Nemalo by sa s tým niečo robiť, skúšajú tie plynomere riadne a dostatočne, aby zabezpečili obojstranne spokojný obchodnoodberateľský vzťah?! Oslovil som iného dodávateľa, a zástupca mi povedal, že odobratím Plynomera 11.4.2013, sa mi skomplikovala situácia, že nemôžem byť opäť rýchlo odberateľom Plynu?! Možno v lete....SPP a.s si neváži svojich zákazníkov, ked odberateľom účtuje odhadnutú spotrebu, aj ked meradlo riadne točí a účtuje budúcu spotrebu, aby umelo navyšoval zálohové platby. Spory o meranie väčšinou končia v neprospech zákazníka. Zákonodarci, ak budú mať v tomto volebnom období ešte nejaký čas, mohli by si všimnúť aj tvrdosť Zákona o energetike, ktorý nie je v súlade so Zákonmi na ochranu spotrebiteľov a umožňuje dodávateľom nekalé obchodné praktiky.

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu