reklama

Dnes som si prečítal, že zostáva 6 dní do nebyť zúčastnený.

Dnes som si prečítal, že zostáva 6 dní do nebyť zúčastnený na starobnom dôchodkovom sporení, čo hovorí Tlačivo, prečítajme:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

podľa § 17a ods. 2 zákona č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 334/2011 Z. z.(ďalej len „zákon o starobnom dôchodkovom sporení“)

Meno a priezvisko sporiteľa:

Adresa trvalého pobytu:

Korešpondenčná adresa:

Identifikačné číslo sociálneho zabezpečenia (rodné číslo):

som sa rozhodol nebyť sporiteľom, a preto mojou požiadavkou a vôľou je, aby mi podľa § 17a ods. 2 zákona o starobnom dôchodkovom sporení zanikla účasť na starobnom dôchodkovom sporení.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Som si vedomý, že doručením písomného oznámenia Sociálnej poisťovni mi zaniká

a) účasť na starobnom dôchodkovom sporení odo dňa vzniku prvej účasti na starobnom dôchodkovom sporení,

b) právne postavenie sporiteľa od prvého dňa jeho vzniku a

c) zmluva o starobnom dôchodkovom sporení, ak bola uzatvorená.

Som si tiež vedomý, že tento prejav vôle nemožno vziať späť.

Toľko z formulára sa dá vyčítať a nad dikciami a vôľou, čo nemožno zobrať preč, je mi doslova Zle!

Hustá a dokonca veľmi osobná listová propaganda spôsobuje, že sa ďalší ľudia odhlasujú zo svojho sporenia. Očakávajú sa 100 miliony eur, ktoré bude Sociálna poisťovňa pýtať zo sporiacich fondov, naplánovaných je omnoho viac. Do fondov doteraz išlo 9% a teraz to má byť niečo symbolické 4% a možno v budúcnosti 6% (ale keďže budúcnosť je neistá a hlavne pre dôchodcov, tak určite pre súčasných je to vo hviezdach.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa tiež mení, doteraz to bolo z hrubej mzdy a teraz sa to bude ešte aj zdaňovať.

Oplatí sa vstúpiť alebo nevystúpiť, keď máte vysoké zárobky, tak hovorí poučenie.

Čo už na šporení je nepoučiteľné, 90% je solidárne poistenie, sú poistení a dostávajú všetci, okrem tých čo skutočne tvoria hodnoty. Je tu niečo agresívne zneužívané, ak si na sociálne poistenie šporením nemôže odkladať každý, čo tvorí hodnoty svoj desiatok a je tu na neho vyvinutá kampaň o škodlivosti šporenia, tak by sme mali škrtnúť všetky školy.

Od prvej triedy ma učili žiť a  jesť striedmo, starať sa o svoje telo a dušu a šporiť si na ťažké časy, ano v prvej ľudovej základnej škole sme si založili Prvú sporiacu knižku, to bola sláva. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôchodca to v dnešných časoch nemá vôbec ľahké najmä, ak už niečím trpí.

Otázku si však položila Vláda, že verejné financie ide konsolidovať z dôchodkových úspor obyvateľstva zvaných druhý pilier, lebo iná cesta nie je a basta. Verejné financie a Verejný človek, kedy sa tu niekto snaží o človeka, ak sa dívam na 91%, je to tá verejná časť sociálna solidárna a teraz dokonca bude 96%, až potom môže ten človek, čo sa chce skutočne starať alebo vlastne po dosiahnutí nároku, už by mal mať vystarané, veď je dobrý gazda a nagazdoval!  Pripomína mi to opäť tú istú biedu, keď sa niekomu darilo a treba mu to zobrať, lebo je Kulak, Zeman, Sedliak, Živnostník a poďme doňho kameňom, veď je starý a nevládny a mal by byť ako MY, jeden z nás, čo má čo vytrčať, že má nasporené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne opäť revolúcia. Je niekto z toho nadšený, vidím a počujem, že prestávajú veriť, vystupujú a neveria, že hodnoty sú predsa o dôvere!

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu