reklama

Rušenie alebo rozoberanie

železnice? Dnes bol zverejnený zoznam tratí, ktoré ŽSR budú v blízkom čase rušiť. Robili to v Čechách, robilo sa to už aj na Slovensku, príkladom bola hrozba zrušenia Žilina-Rajec, ktorú však zachránili...to bola moja prvá, ktorú som ako malé dieťa zažil, starká mi vždy hovorila že to ide vlak do Bratislavy, ja som po nej opakoval Batislavy až neskoršie som zistil, že to nebol vlak do Bratislavy, ale do Rajca...a odfukoval parádne, pískal a keď som bol starší, chodieval som sa naň bližšie pozerať, volalo sa to tam na Framborku a keď som tú trať prešiel objavil som močiare plné vodných myší Ondatier a za tým kopec Hradisko....1963. Dnes to už nie je pravda, je tam Diaľnica, kopec firiem a na Hradisku Nové Mesto pre mŕtvych založené nedávno, je už mimochodom plné a vždy keď tam prídem, mám problém nájsť hrob mojich starých rodičov, hoci tu boli pri založení cintorína stanovené pravidlá, nik ich tu nedodržiava a stavajú si tu hrobky ako za čias faraónov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Karel Čáslavský nedávno (točené okolo roku 1996 myslím) predstavil stavbu železnice v roku 1928, dokument som zachytil od Horná Lideč po Púchov, ukazoval dobové zábery a konfrontoval ich so súčasnosťou, na záberoch boli stavby mostov, spevňovanie svahov, odvodňovacie stavby, tunely, zárezy do svahov, staničky a stanice...čo bolo zaujímavé, obraz dával ohromný pocit čistoty, bez neporiadku na stavbe, všetko klapalo, majster na stavbe ukazoval čo majú robiť...všetko maximálne ručne...železnica dávala robotu, nič nebolo zarastené...poviem, obrazy ako z rozprávky....že by jej bol Koniec, nik nepotrebuje tento vynález koľajovej dopravy, ktorý je zrealizovaný??? Hovoria tomu efektivita, nech robia za nás stroje a najlepšie bez obsluhy, autobusy, autá, kamióny...ked idem za kamionom, vždy obdivujem ľudí čo to monštrum riadia, ale ked vidím stav ciest, nečudujem sa tým vyvaleným kamiónom na boku, ktoré vyzerajú ako veľké slony, čo nedobehly k vode...hm veru vývoj je teraz niekde inde a štát v tomto smere zlyháva a nepomôže ani SMER, ktorý má zase vysoké preferencie, poniektorých nás o tom presvedčil, lebo čas na to mal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iba, že by sa niekto spamätal a nechal tie trate pre automaty, keď už je nám zaťažko živiť vlakovú čatu o piatich luďoch pre päť cestujúcich. Koľaje sú na to stvorené a kdesi som už počul, že chodia vlaky bez posádky, myslím že v nejakom čistom meste, kde si nemôžete odpluť žuvačku na chodník bez trestu, nieto ešte pri takej ńobl akcii ako je Ples v opere pred celým Slovenskom. Ja rád vymením vlak za štvorhodinový prestoj v dopravnej zápche na Diaľnici alebo a to je lepší príklad v najčastejšej zápche Martin-Žilina a opačne. A čo ľudkovia, čo nemajú na auto alebo ho nechcú prípadne nemôžu riadiť, ale verili železnici a postavili si dom tam, kam vedú koľaje? Ideme ich fakt rozobrať?

Miroslav Ferkl

Miroslav Ferkl

Bloger 
  • Počet článkov:  276
  •  | 
  • Páči sa:  1 474x

Nie je to predsavzatie, je to pokušenie a žiadosti mojich priateľov, aby som konečne začal písať, skúsme! Zaoberám sa nehnuteľnosťami, oceňujem, riešim stavebné problémy, poruchy, dozorujem stavby, sprostredkúvam predaj, nákup, prenájom, poradím-poslúžim-kým doslúžim! Ešte slúžim, článok o dôchodku dosiahol rekordnú čítavosť. Ak by nám za tieto blogy platili, možno by ten dôchodok, bol aj znesiteľnejší.Ospravedlňujem sa za chyby v textoch, ak sa vyskytnú a ja som ich doteraz neopravil. Redakcia je vážna a časovo náročná práca. Ak nenapíšeme svoj názor, neexistujeme. To je pocit, ktorý ma napadol, keď som si prečítal posledný rozhovor pre slovenské média s Fedorom Gálom v "N"ku. Mal by byť v učebniciach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu